Risørløvene med blomster til Frydenborgsenteret

Publisert av Asbjørn Larsen den 30.11.20.

Lions Club Risør følger opp sin årlige tradisjon med å gi juleblomster til Frydenborgsenteret.

Tekst: Tore Myrberg, iRisor.no. Foto: Lions Club Risør

Gjennom mange år har Lions Club Risør møtt opp på Frydenborgsenteret på lørdagen før første søndag i advent med blomsteroppsatser.

– Juletradisjoner bør holdes i hevd, så også denne. Dette har vært en meget trivelig tradisjon hvor medlemmene har gått rundt, til og med sunget en julesang eller to med de eldre mens de plasserte blomstene på de forskjellige avdelingene. Denne tradisjonen tror vi har vært like givende for de Lionsmedlemmene som var til stede som for de eldre som mottok blomstene, forteller Thomas Juell i Lions Club Risør til iRisør.no.

Måtte endre
Til vanlig holder den lokale lionsklubben sine møter i Lionsstua på Frydenborgsenteret. Men, koronapandemien som herjer har ført til at dette ikke har vært mulig.

– Av samme årsak så måtte denne blomsterrunden med utdeling av blomster til de eldre, kuttes ut i år. Men, tradisjoner skal holdes i hevd, om enn på en annen og mer snever måte. Lionsmedlemmene var skjønt enig i at blomstene skulle avleveres i år som i tidligere år.  Så i stedet for å møte opp mannsterke og gå fra avdeling til avdeling, ble det til at to av medlemmene måtte nøye seg med å avlevere blomstene utenfor døren til Frydenborgsenteret, noe som ikke blir helt det samme.

Likevel har klubben en formening om at også årets blomster vil bringe noe positivt inn til de som er mottakere av gaven.

– Vi er sikre på at de eldre får like mye glede av de flotte blomsteroppsatsene i denne adventstiden som i tidligere år. Risør Lions Club ønsker alle på Frydenborgsenteret, både beboerne så vel som de ansatte, en riktig God Jul, avslutter Thomas Juell.

Se andre saker fra iRisør her: